|

Heeft iemand het nummer van Shakiel?

Graag stellen wij Shakiel Ahmadali voor. Shakiel is nu 11 jaar werkzaam bij 3ICT als Senior Systeembeheerder, met als specialisatie VoIP & Mobiel.

shakiel voip

Shakiel Ahmadali over VoIP: " Doordat KPN stopt met ISDN zal VoIP telefonie bij veel bedrijven in het MKB gebruikt gaan worden. VoIP is schaalbaar, de mogelijkheden zijn uitgebreider, er is geen telefooncentrale op locatie meer nodig en door de maandelijkse kostenbesparing gaan veel bedrijven overstappen op VoIP Telefonie.
Meer weten over de mogelijkheden van VoIP? Klik op deze link of scroll naar beneden.

Stel je zelf even kort voor als je wilt?

Ik ben Shakiel Ahmadali, woonachting in Almere. Ik ben sinds het jaar 2000 werkzaam in de IT en vanaf 2008 bij 3ICT. In mijn vrije tijd ga ik graag dagjes uit met mijn gezin naar bijvoorbeeld pretparken of gewoon lekker een weekendje weg in een bungalowpark.

Wat doe je bij 3ICT?

Bij 3ICT  ben ik Senior Systeembeheerder met als specialicatie VoIP & Mobiel. Sinds dit jaar ben ik ook als Security Officer aangewezen binnen de organisatie om onze ISO-certificering actueel te houden. In deze diversiteit van functies word ik uitgedaagd om de verschillende aspecten van de vereiste werkzaamheden te stroomlijnen en alles samen te brengen tot één geheel. Ik ben graag met nieuwe technologie bezig om mij deze eigen te maken binnen het productportfolio van 3ICT. VoIP telefonie is momenteel de nieuwe standaard geworden als vaste telefonie. Vooral over de combinatie/integratie met mobiele telefonie ben ik zeer te spreken. De technische aspecten en de uitgebreide functionaliteiten maken het steeds uitdagender om mee te werken.

Jij werkt dus met VoIP. Wat is VoIP nou eigenlijk?

VoIP is een afkorting voor “Voice over Internet Protocol” wat betekend: Bellen over het Internet. VoIP technologie maakt het mogelijk om te bellen over je Internetverbinding. Hierdoor is er geen aparte verbinding (oude telefoonlijn/ISDN) meer nodig om te gebruiken voor telefonie. VoIP biedt ook veel meer functionaliteiten in vergelijking met traditionele telefonie. Doordat VoIP op een digitaal platform draait is nagenoeg alles mogelijk is, zoals bijvoorbeeld het koppelen van vaste nummers aan je mobiele abonnement (Vast-Mobiel). Doordat het VoIP platform niet gekoppeld is aan een algemene standaard, is het mogelijk om het bellen zo eenvoudig mogelijk te maken zoals de klant dat wenst.

Kijk hier voor meer informatie over VoIP van 3ICT.

Wat maakt het voor jou uitdagend om continue met de VoIP bezig te zijn?

VoIP is volop in ontwikkeling en vernieuwend. Het VoIP platform van 3ICT is erg flexibel en continue in ontwikkeling. Omdat ik medeverantwoordelijk ben voor de telefonie diensten van 3ICT kan ik mijn creativiteit en de wensen van de klant prima samenvoegen op het platform. Hierbij is het uitdagend om de eisen en wensen van je klanten op een wijze in het platform te configureren dat het allemaal nog wel werkbaar blijft voor de eindklant.

Welke zijn de voordelen voor de klanten van 3ICT met VoIP?

Met VoIP van 3ICT zijn de mogelijkheden nagenoeg eindeloos. Zo is het mogelijk om overal bereikbaar te zijn op één nummer, is het mogelijk om je vaste nummer te koppelen aan je mobiele abonnement van 3ICT. Zo is de omgeving ook volledig Flexibel en geschikt voor zowel eenmanszaken als voor grotere ondernemingen. Doordat het VoIP platform en Mobiele telefonie van 3ICT in eigen beheer is, zijn de lijnen kort en kan er snel geschakeld worden, mochten er vragen zijn of indien er snel een abonnement nodig is.

Waarin onderscheidt de VoIP van 3ICT zich met andere aanbieders?

Bij 3ICT staat de klant voorop! Het VoIP platform is flexibel en voor de gebruikers nagenoeg identiek aan traditionele telefonie. Doordat zo goed als alles in eigen beheer wordt uitgevoerd zijn de lijnen kort en kunnen wij snel schakelen. Door gebruik te maken van stabiele en bewezen technieken kunnen wij een uptime bieden van 99,99%. De VoIP omgeving van 3ICT is ook volledig te integreren met de overige diensten van 3ICT. Hierdoor heb je één aanspreekpunt voor zowel ICT-ondersteuning als telefonie.

Hoe ziet jouw toekomstvisie op VoIP voor het MKB de komende jaren eruit?

Doordat KPN stopt met ISDN zal VoIP telefonie bij veel bedrijven in het MKB gebruikt gaan worden. VoIP is schaalbaar, de mogelijkheden zijn uitgebreider, er is geen telefooncentrale op locatie meer nodig en door de maandelijkse kostenbesparing gaan veel bedrijven overstappen op VoIP Telefonie. Wat voor veel bedrijven een groot pluspunt is van VoIP is dat je puur betaald wat je nodig hebt. Het is bijna realtime mogelijk om het aantal abonnementen uit te breiden of aanpassingen door te voeren. Al met al zijn er naar mijn mening alleen maar voordelen aan het gebruik van VoIP doordat alles en meer mogelijk is met VoIP. Voicemail, wachtmuziek, belgroepen, automatisch doorschakelen naar de mobiel van beschikbare collega’s en nog veel meer.  En met de handige app op de smartphone regel je gemakkelijk waar en hoe je bereikbaar bent.

Wilt u nog meer weten over de mogelijkheden van het bellen met VoIP van 3ICT? Download hier de whitepaper of plan direct een afspraak in.