|

Help Tim, ik kan niet inloggen!

Graag stellen wij Tim van der Lans voor. Tim is nu 2,5 jaar werkzaam bij 3ICT als Senior Servicedeskmedewerker, met als specialisatie het oplossen van 1e en 2e lijns vraagstukken.

tim inloggen

Tim van der Lans over de 3ICT Servicedesk: "De komende jaren wordt het team uitgebreid op de Servicedesk door de aanwas van nieuwe klanten en diensten. Met dit team willen wij de klant nog sneller en efficiënter ontzorgen dan wij nu al doen. De gedrevenheid die wij beheersen zal merkbaar doorgezet en uitgebreid worden." Klik op deze link of scroll naar beneden voor meer informatie.

Stel je zelf even kort voor als je wilt?

Mijn naam is Tim van der Lans en ben 31 jaar. Ik werk nu ongeveer 13 jaar in de IT waarvan de afgelopen 2,5 jaar bij 3ICT. Klanten te woord staan en helpen samen met het oplossen van ICT problemen is de rode draad in mijn carrière. Dit doe ik dan ook met veel plezier. Bijna 10 jaar getrouwd en vader van een jongen van 7 jaar en een meisje van 4 jaar. In mijn privétijd ben ik veel te vinden op de rugbyclub waar ik ook speel in de 3e klasse van Nederland. Tevens geef ik rugbytraining aan kinderen in de leeftijd van 6 tot 10 jaar.

Wat doe je bij 3ICT?

Ik werk in de functie van Senior Servicedeskmedewerker (Junior/Medior Systeembeheerder). Mijn dagelijkse werkzaamheden bestaan uit het te woord staan van klanten met hun vragen en/of problemen welke zij hebben aangaande hun werkplek. Deze meldingen worden geregistreerd en indien mogelijk meteen beantwoord of opgelost. Sinds kort ga ik ook naar klanten op locatie om werkzaamheden uit te voeren. Dit maakt het werk nog gevarieerder en leuker.

Jij werkt dus voornamelijk op de Servicedesk. Wat doet de Servicedesk nou eigenlijk?

De Servicedesk is het 1e contactpunt van onze klanten en 3ICT. Wij nemen de telefoon op en registreren het onderwerp van de vraag of probleem. Hierbij proberen we de vragen of problemen waar mogelijk direct aan de telefoon op te lossen.
Zodra wij de vraag of het probleem niet direct kunnen oplossen dan houden we de bewaking op de tickets om ervoor te zorgen dat deze zo snel mogelijk opgelost of beantwoord worden.

Meer informatie over hoe wij zorgen dat uw focus op uw core-business vergroot?

Wat maakt het voor jou uitdagend om continue hiermee bezig te zijn?

Er is veel diversiteit en uitdaging in het werk wat elke dag anders maakt. De ene dag ben ik bezig met updates installeren en de andere dag ben ik bezig met gebruikers issues en het oplossen daarvan. Het telefonisch contact met de klanten vind ik echt heel leuk en zeker wanneer de klant met een goed gevoel weer verder kan werken. Dit gebeurd natuurlijk door de oplossing te bieden, maar soms is het voor een klant ook prettig om even te kunnen ventileren. We optimaliseren continu onze dienstverlening waardoor we elke dag weer mogen bijleren. Ons team werkt nauw samen en voelt als familie aan. Elke dag ga ik dan ook met veel plezier naar mijn werk.

Wat zijn de voordelen van de Servicedesk voor de klanten van 3ICT?

De Servicedesk van 3ICT heeft korte lijnen en is zeer klantgericht. Onze service is snel en oplossingsgericht. Vaak kosten juist de “simpele” dingen enorm veel tijd bij de meeste Servicedesken, hier hebben wij ook mee te maken bij onze leveranciers bijvoorbeeld. Hierdoor weten wij dat je als klant niet onnodig lang wilt wachten. Wij  lossen problemen/storingen het liefst “gisteren” op, maar dat is technisch gezien soms niet haalbaar. Dit geeft echter wel aan hoe gedreven we zijn om onze klanten te ontzorgen.

Welke uitdagingen zijn er nog om aan te gaan op de Servicedesk?

Ik vind vooral mijn uitdaging in nieuwe technologieën waarmee er een groter en nog sneller oplossend vermogen komt om de klant nog sneller en efficiënter te helpen. Is het niet om nog sneller bepaalde zaken op te lossen dan wel om zaken verder te automatiseren. Perfectie bestaat niet in mijn ogen, maar we kunnen er zeker dicht bij in de buurt komen.

Hoe zien de komende jaren eruit op de Servicedesk van 3ICT?

De komende jaren wordt het team uitgebreid op de Servicedesk door de aanwas van nieuwe klanten en diensten. Met dit team willen wij de klant nog sneller en efficiënter ontzorgen dan wij nu al doen. De gedrevenheid die wij beheersen zal merkbaar doorgezet en uitgebreid worden.

Wilt u nog meer weten over hoe wij zorgen dat uw focus op uw core-business wordt vergroot? Kijk hier voor meer informatie of plan direct een afspraak in.